You are currently viewing מעורב הופס ליום ד': אני חושש מדימנשיה אז החלטתי על עורך ראשי חדש להופס!!! / מנחם לס

מעורב הופס ליום ד': אני חושש מדימנשיה אז החלטתי על עורך ראשי חדש להופס!!! / מנחם לס

1.אחד התענוגות הגדולים שלי – מלבד עוד הפסד ללייקרס (שעתה, ברבע השני, מובילים ב-10 נגד הסאנס) – הוא לעזור לגדל ולפתח דורות אנשי המדיה חדשים!

עשיתי זאת בעתון 'חדשות' , אחר כך בעתון 'ידיעות', ואז ב'מעריב'. בשנים האחרונות אני עושה זאת – עד כמה שאתר לא מסחרי מאפשר זאת – באתר הופס.

הצעיר האחרון לפני הופס שעזרתי לו מאד בהתפחותו כאיש מדיה היה ערן סורוקה, שבשנת 2006 נתתי לו להיות עורך ספרי 'חיצים ובונבונים'. את ערן הכרתי מגיל צעיר, אולי 12, כשבאופן קבוע ענה על חידוני בעתון 'מעריב', והיה שני לערן הוזיאס (בן נתניה; אביו היה כדורגלן טוב מאד במכבי נתניה בשנות ה-50).

המלצתי על ערן לבן-חורין, שהיה אז עורך הספורט של מעריב, והוא שכר אותו בגיל 15 או 16 למטרות מיוחדות, ובעיקר חשיפת ליגת הנוער. נשארתי בקשר עם ערן וידידתו החמודה תמר, ואת הקפיצה האחרונה כמובן שעשה בעצמו.

בהופס גיליתי את רועי ויינברג בגיל 10 כשהגיע אם אביו למפגש הופס בפ"ת. שמתי עין על הילד והפכתי מין "דוד מחו"ל" שלו, וכעבור שנה מיניתי אותו להיות סגן עורך שלי (נתתי לעצמי את תואר העורך הראשי) ואז עשיתי את כל הדרך עם רועי עד שהוא הפך לפני שנתיים-שלוש למין 'עורך ראשי דה-פקטו' בלי שהצהרתי זאת וזה לא נאמר לאף אחד בתחילה, עד שהחלטתי לגלות זאת לשאר העורכים. כולם קיבלו זאת בברכה כי הייתי חייב שיהיה לי אדם שאוכל להאשים בכל פאשלה. אז רועי הפך לעורך הופס ראשי.

בתחילה רמת הכתיבה שלו הייתי די בינונית, אבל עבדתי עליו, העלבתי אותו, והוא לקח הכל כגבר עד שהפך לכותב מצויין ואנליסט בעל ידע. "ONE" לא חיכה הרבה והציע לו ג'וב. רועי עדיין איתנו ברשות מ-ONE, והוא יהיה אחד מיורשי האתר כשכבר לא אהיה כאן.

לפני כשנה-שנתיים הרגשתי שחייבים דם חדש, בעיקר אחרי ששבעה אנשי צוות, ביניהם 2 עורכים חשובים מאד, החליטו לעזוב ולהתחיל אתר משלהם. גם חייב הייתי להחליפם, וגם הרגשתי שחייבים דם צעיר ואנרגיה חדשה באתר. דחיפה גדולה לאתר נתן כל ענף הפוטבול בראשותו של רביב פייג', והבייסבול של יוני לב-ארי , אבל התחלתי לצרף לאתר כותבים צעירים חדשים בנוסף לגווארדיה הישנה של העורכים – עידו, גילרי פאקו (דוד סעדה), רון טחן, גיא רוזן, רועי – וכן כתבים וותיקים שהחזיקו את האתר כמעט מתחילתו כמו דובי עופר, דור בלוך, שגיא, אהרון שדה, וכל השאר.

אני כבר לא זוכר באיזה סדר צרפתי צעירים כשחר צ'קוטאי, עמיחי קטן, ואחרים. החלטתי לא לחכות, והעליתי את עמיחי טחן, עידן, ניר מועלם, תומר, ולאחרונה צפריר, ועוד. תמיד היו לי וותיקים שכל אחד לקח את הניצ'ה שלו כמו מיקי (מאנו), עמית T,יונתן גזלה, אלכס דוקורסקי, שמעון, חגי ניסני, סמיילי (הכל 'מהראש' חברים), וצרפתי לעריכה וותיקים במדיה (אם כי לא בהופס) כמו שחר גלאל, ארז שץ, והאיש השני בגילו באתר אחרי – מולי – שתמיד שומר על השפה עד כמה שאפשר ודואג לכתבים צעירים. כמובן שיש לנו 11 כתבי חוץ שעתה הם מחוסרי עבודה אבל אני מאמין שבעונה הבאה נתחיל לכסות משחקים 'חי' מהפארקט כמו פעם.

כמעט שכחתי את אהרון ברלין, שקד יעקבי (הנמצא עתה בארץ), חברי אלכס רבינו, שהיה שוער מילואים שלי ב'אדלפי ב-1970 או 1971-2, עידו יצחקי המצויין לא רק בהופס, עידו רבינוביץ', שחר אלוני, רותם אלרן (שהכנסתי לצוות כשהיה בן 12), תומר שנאן (הי תומר!!!), ניר מועלם (אולי כבר הזכרתי אותו) , צפריר אוזדובה שדגתי לא מזמן והוא כה עוזר בדיומא!, ו'הגנן שלנו מאילת' שאני מת עליו – דן רוזנבלום – ועל העברית שלו שאני מרגיש שבפעמים רבות הוא מתרגם מאנגלית לעברית (אבל יש לו עברית מצויינת לצעיר שגדל בארה"ב!).

לאחרונה צץ לנו כוכב חדש, יאן מלינקוב שהתחיל גדול בפוטבול (ובוודאי ימשיך) ועתה החליט לקחת על עצמו את ה-WNBA!. עידן אוורץ הוא צעיר מצויין אחר, וניר מועלם הצעיר עוזר לנו בגדול להשאיר את דיומא ולהעשירו (וכמובן לא רק). את דרור פישר הזכרתי? אני לא בטוח. לומד תקשורת עם רועי ויום אחד תשמעו גם עליו.

את כתבי הפוטבול לא פרטתי. הם הפכו אותנו למקור חזק מאד בפוטבול.

בוודאי שכחתי איזה עשרה כתבים. יש לנו 67 חברי צוות. אם שכחתי להזכיר את שמך, אנא סלח לי. אני אוהב אותך כמו את כולם אבל הראש שלי כבר לא מבדיל בין שמות כמו ניר ועידו, עידן ורועי, שחר ודביר.

2. עמיחי קטן

עמיחי קטן (חיים) הופיע משום מקום ולפני שידעתי מי הוא או מה הוא, פתאום הוא מופיע באתר כל יום כמעט. כדורסל יורוליג, ישראלי, NBA, הוא בכל מקום ולא עוצר. הוא ושחר העלו את היורוליג והכדורסל הישראלי לרמה שלא הייתה לנו אף פעם.

מה קרה לאחרונה?

התחלתי לשכוח דברים. למשל היינו אמש במסעדה פרסית/אירנית ושכחתי איך קוראים לקציצה הארוכה. זכרתי שישליק אבל שכחתי שקוראים לזה 'קבאב'.

(במסעדה הפרסית: אני נצלם. מימין גייל שלי. לידה הנכדה שירה, מאוגוסט בהוד השרון לעשות שם כיתה י'. השלישי הוא ג'סי בנה בן ה-65 של גייל וחברתו סינדי. שם שכחתי איך אומרים קבאב')

היום רציתי להשוות את ג'ייסון טאטום ל…חשבתי אולי ל…השחקן ההוא מהלייקרס. השם ג'יימס וורת'י ברח לי מהראש. לפני שלושה ימים שכחתי את מספר הטלפון הביתי שלנו, ולפני יומיים קבלתי מסר שיש לנו חבילה בלוקר מספר 518714 והחלטתי לנסות לזכור אותו. חילקתי אותו ל-518 ו-714 ואמרתי לעצמי ש-74 זה מס' האוטובוס לקריית טבעון. לקחתי את המעלית, ועד שהגעתי ללוקר חוץ מ-74 לא זכרתי דבר. זכרתי 8 ו-5 אבל לא באיזה סדר.

החלטתי שעלי למצוא עורך ראשי לאתר. אחד שלא חייב לעשות מאומה רק לדאוג שהכל ירוץ. כמובן שאם ירצה – מותר לו וישנה לו רשות לפתח כמה שירצה וכמה שכשרונו יוביל אותו. אנחנו אתר של מתנדבים שברדק מסויים הוא חלק מהדם הזורם (אתם רואים? עכשיו שכחתי את המילה 'זורם') בעורקנו. בקשתי ממיקי (מאנו) שיהיה עורך ראשי, אך מיקי – שתחילה הסכים – חייב היה לוותר בגלל שהוא עסוק מדי. פניתי לעמיחי, ולשמחתי הוא הסכים.

3. תראו, אולי השיכחה היא סתם עניין של גיל, אבל מה אם זאת התחלת דימנשיה?

אז כבר צלצלתי וקבעתי תור בשבוע הבא לבדיקה. JUST IN CASE. אבל ידעתי שעלי לפנות מקום לצעיר, ובעמיחי בן ה-23 הלומד לתואר בבר-אילן מצאתי את מה שחיפשתי: צעיר אינטיליגנטי בעל אנרגיה שתרם לאתר אולי יותר מכל אחד אחר בתקופת הקורונה, ויחד עם האנרגיה השופעת שלו הוא נשמע ו'מרגיש' לי כצעיר רגוע, שליוו, סימפטי, ויעיל ביותר. פשוט חשבתי שהגיע הזמן שיהיה לי אדם שיהיה אחראי על האתר בגלל גילי ואיבוד זכרוני.

אני אהיה המנטור שלו עד שארגיש שהכל באתר רץ כראוי. ישנם אנשי צוות שאחראים על דברים מסויימים, אבל מאומה לא כתוב, לא מחלט, לא קבוע, ועמיחי יצטרך לדאוג שעם כל הקלילות שבארגון, האתר ימשיך לפרוח ולתפקד. כשאראה פאשלה – הוא יהיה האדם שאפנה אליו, ואני מאמין שבידיו הצעירות האתר רק ישתפר. כעורך ראשי הוא צריך להיות המנוע, המציע (למשל, מה עושים בפגרה המתחילה בסיום הפלייאוף ותימשך 4 חודשים???). מאומה לא צריך להיות 'שלו', אבל הרוב צריך לעבור דרכו. הוא יהיה הכתובת שלי, לטוב או לרע.

GO GET THEM, AMICHAI!

4. אני חייב לכתוב כמה מילים עלי – כבר כתבתי משהו דומה בעבר – כי הרבה מאופיי כעתונאי עבר לאתר!

כשעיתון 'חדשות' החתים אותי, מצאתי בדיוק את מקומי. אני לא עתונאי מקצועי. מעולם לא חייתי מכתיבה והיא תמיד הייתה הובי עבורי. (אם כי ל'ידיעות' עברתי מ'חדשות' כי הוצע לי כסף שלא יכולתי לסרב לו אז)

חדשות היה עיתון ששבר את כל הטאבואים של העיתונות הגדולה ("הארץ", "ידיעות", "מעריב" ) . הוא היה העיתון הצהוב הראשון בישראל כפי ששום עיתון ישראלי לא היה לפניו וזה התאים לי בול

העיתון כלל כותרת צבעונית גדולה, עמודי צבע, ושימוש בשפה חדשנית יותר ורשמית פחות. צבע, אותיות גדולות כדי לציין משפטים חשובים…בול עבור מל, הישראלי שגר באמריקה וכותב משם כבר מ-1961.

חשוב לדבר על "חדשות" כי הוא היה מחלה ויראלית, שהפיץ את הוירוסים שלו לכל אמצעי התקשורת. הסגנון של 'חדשות' הירשה לי לכתוב בסגנון שלי, והברדק המסויים ששרר בעתון התאים לי ככתב שכתיבתו היא הובי יותר ממקצוע.

יום אחד אני מקבל צלצול משוקן המסביר לי על העתון החדש, מבטיח לשלם לי כמה דולארים, וזהו – אני כתב הספורט של עיתון "חדשות". רק שבועיים לפני זה הייתי בגארדן סיטי, לונג איילנד, MINDING MY OWN BUSINESS ולפתע אני כתב בעיתון שלגבי היה רק שם – "חדשות".  רק אח"כ התברר לי שאני חבר צוות בעתון הרבולציונרי ביותר שידעה המדינה, עיתון צהוב כפי שלא היה שום עיתון ישראלי לפניו, ובאותו זמן אדום – שמאלני בגלל כמה מהעיתונאים המובילים שבו (ומשום מה אותו דבר קורה בארה"ב כשרוב העיתונאים הגדולים ביותר הם ליברלים ונוטים שמאלה כמו ב-NY TIMES ו-WASH POST) שנתן לקוראיו את ההרגשה שהוא חלק מהחברה, שעומד לבצע לא רק מהפכה בכתיבה העיתונאית, אלא, אולי, מהפכה חברתית וכלכלית בישראל של אז.

ישנם כאלה שהיום מאשימים את העתון שהפיץ וירוסים לכל עבר, ובמו ידיו גרם להתדרדרות של 'ידיעות' ו'מעריב' שחייבים היו לשנות בעצמם את הדרך שעיצבו פעם יהודה מוזס ואחריו נוח מוזס ב'ידיעות', ועזריאל קרליבך ב'מעריב'. 'חדשות' הכריח אותם לשנות את הפורמט, להכניס צבע, ולהצהיב את עיתונם ברמה שהיתה גורמת למוזס'ים ולקרליבכי'ם לחטוף צהבת ולמות על המקום. אבל הרבה אחרים טענו שהעתון היה הדבר הטוב ביותר שקרה לישראל, וחלק מהתרומה שלו היתה שהוא היא מוות סופי לעתונים "דבר" של מפא"י, "על המשמר" של מפ"ם, וה"צופה" של הדתיים.

אבל התרומה שלו גם היתה – לצערם של רוב תושבי ישראל – שהוא גרם גם לידיעות' וגם ל'מעריב' להפוך לצהובונים לא קטנים יותר מאשר חדשות' היה עד שנפח את נשמתו, וכשאתה "צהובון" , אתה כבר לא יכול לחזור להיות עיתון בעל משמעות וחשיבות ארצית ובינלאומית.

מה שמאד גירה אותי בעתון היתה העובדה שהוא היה בעל תדמית צעירה ואנטי ממסדית. השפה של כולם – ואני רק הייתי חלק מהמכונה – היתה עברית משוחררת, צעירה, ועל גבול הסלנג ממשבדיוק השפה שכתבתי והשתמשתי בה ב'חדשות הספורט'.

 נאמר לי ששוקן אמר להרבה מכתביו "תכתבו כמו לס מ'חדשות הספורט'", וזו הייתה מחמאה גדולה.

 זה היה שינוי דרסטי מהשפה השמרנית, הרצינית, והמשעממת של כל העיתונים, כולל 'ידיעות' ו-'מעריב', שעד ש'חדשות' הופיע לא היו שונים בהרבה מ-"דבר" ו "על המשמר" מלבד היותם צהרונים עם שטח קטן ופורמט שונה.

'חדשות' העתיק מהצהובונים הבריטיים והניו-יורקים את הגישה הטבלואידית מבחינה גרפית עם צבע, כותרות בומבסטיות שלפעמים כיסו עמוד שלם. כל כותרת היתה אמורה להיות סקסית, מגרה, מפחידה, או קוראת תיגר. העיתונאים שם התחרו על הכותרות הרעשניות והצווחות ביותר. כוחי אף פעם לא היה בכותרות בומבסטיות, ונתבקשתי לכתוב ללא כותרת ו"העורכים כבר ימצאו כותרת מתאימה". לשמחתי גרתי בלונג-איילנד ולא ראיתי את הכותרות (או את רוב מאמרי שאבדו) כי שוקן היה קמצן מדי לשלוח לי את העיתונים לארה"ב. אפילו היום אני חושש להיכנס ל'בית אריאלה' בת"א ולראות מה עשו עם כתבותי בשנים ההן. מוטב שלא אראה.

הרבה לא יסכימו איתי, אבל לדעתי העיתון השפיע – ואפילו שינה – את כל עיתונות בישראל באופן הכתיבה, בגישה, ובתבניות. שוקן הכניס עוד חידוש כשהוא נתן לנו חוזים אישיים במקום ההסכמים הקיבוציים והקביעות שהיו בכל העיתונים האחרים. בתחילה – שנתיים ראשונות – הכל היה אחלה סידור, אך כשהעתון החל להפסיד כספים, החוזים האישיים הירשו לשוקן לפטר עיתונאים על ימין ועל שמאל. 800 עיתונאים עברו שם כסרט נע. בסופו של דבר זה גרם לגוויעת העיתון.

אבל אני הרגשתי שאני נכנס בדיוק למגרש המשחקים שלי.

בפגישה עם שוקן הוא סיפר לי על כל העיתונאים שהוא גייס לעתון: אמנון דנקנר. נתן זהבי. דן בן אמוץ. חנוך מרמרי. רונית ורדי. יגאל סרנה. רינו צרור. רון מיברג. ירון לונדון, דורון רוזנבלום. דודו גבע. אהוד אשרי. עירית לינור. מנחם שיזף. גדעון קוץ (שחתם 'דן גלעדי'). היחידים שהכרתי בשם היו דן בן אמוץ ואמנון דנקנר, ואת נתן זהבי הכרתי אישית כי הוא היה קולגה ב'חדשות הספורט', אבל נענעתי בראש כמתרשם מאד מהרשימה. (מעניין כמה מהם כותבים עד היום!)

אבי רצון הציג בפני את אנשי הצוות שלו: כולם ילדים ממש – צעירים בני 21-28 – שאיש לא שמע ולא ידע עליהם: עמיר פלג…נדב יעקבי…אבי מלר…יעקב זיו…אשר גולדברג…אלישע שוחט…מוסיק לוי...היו עוד כמה שאני כבר לא זוכר שהפכו לכוכבים בעיתונות הספורט הישראלית, אבל נעלמו לי ב15 השנים האחרונות.

אבי עשה ממני מין "דוד מבוגר" שכולם צריכים ללמוד ממנו, והיה לי כיף אמיתי לעבוד עם הצעירים המוכשרים האלה. אבי רצון היה העורך האידיאלי לחבורת הצעירים הזאת ולעיתון, כי הוא לא חשש מלהושיט את צווארו בלקיחת צ'אנסים, ולצאת עם כותרות בומבסטיות ששיגעו אז את כל ישראל. לי הוא אמר " GO ALL OUT", ולהרביץ אותה. לי תמיד היה רושם שאבי מרשה לכתביו לעקם את האמת, ולמתוח סיפורים ימינה או שמאלה, כל זמן שזה מביא כותרות ודיסקוסים ברחוב. העסק עבד על הכיפאק. "חדשות" הפך למוסף הספורט הטוב בישראל כשאנחנו עושים אז בית ספר לכל העיתונים האחרים.

הבעייה שהייתה לי ב'חדשות' היה חוסר המקום לכתיבה. שוקן לא רצה ספורים ארוכים וזאת ההוראה שנתן לעורכים, וכמובן שגודל הכותרות גזל שליש מהעמוד לפני שכתבת "ניו יורק ניקרבוקרס". לפחות ביקשו ממני שוב ושוב לכתוב למוסף ששי, ושם כתבתי כמה ממאמרי הטובים ביותר.

אז ב'חדשות' רוב מאמרי היו קצרים הרבה יותר מהרגיל, אבל אז החלטתי שהגיע הזמן לשנות את השפה, וככה ב'חדשות' נבראו המילים הבאות (כמה מהם היו פשוט תרגום מהעגה האנגלית):

חיצים (וגם: תקיעות, תרועות, סכינים) – נקודות. בדרך כלל השתמשתי באחד מאלה כששחקן השיג מספרים יוצאי דופן, אך לא תמיד: "ברנרד קינג סיים את הערב עם 53 חיצים בלבם של הסלטיקס". "מייקל תקע 63 סכינים בפרקט של הבוסטון גארדן".

זכוכיות (וגם: קטיפות, הורדות, ניקויים, אשכוליות) – ריבאונדים, כדורים חוזרים. בעברית תקנית, "קרל מלון ניקה 18 זכוכיות";  "קארים קלע 28 והוריד 20 אשכוליות"; "לשאקיל או'ניל היו 19 ניקויים נגד הגבוהים של הספרס". (GLASS או BOARD הן המילים המשומשות בכינויים בארה"ב)

* בונבונים (וגם: סוכריות, מתנות) – שם כולל לאסיסטים, מסירות לסל. "סטוקטון סיים את המשחק עם 17 בונבונים"; "בוב קוזי חילק הערב 18 מתנות לפרונט-ליין של הסלטיקס".

גניבות (וגם: שדידות, כיוסים) – שם כולל לחטיפת כדורים, הגניבות הגדולות שיש בכדורסל. מקור הכינוי הוא שדרי הכדורסל האמריקאים שצרחו למיקרופון, "האבלצ'יק גנב את הכדור והוביל את הבאקס לניצחון". או, "סטוקטון כייס את מרק ג'קסון ארבע פעמים", או "חמש שדידות של הבולס על הניקס ברבע האחרון הביאו לתשע נקודות, וזה היה המשחק". (STEALS  היא המילה המשומשת הרבה בארה"ב)

לבנים (וגם: בלטות, קורות, בצלים) – כינוי לזריקות איומות ממרחק, כאלה שנזרקו ללא כתובת, כאלה שהסתיימו כ"אייר בולים" (לא נגעו בטבעת כלל). "מג'יק עוד ניסה לעשות משהו ברבע האחרון, אבל זרק לבנים"; "הניקס זרקו רק בלטות במשך כל הרבע השלישי". (BRICKS היא המילה האנגלית בשימוש)

תקרות (גגות, מטריות, כיסויים) – שם כולל לביצוע חסימה. השתמשתי בביטוי כששחקן עשה חסימה אדירה, יוצאת דופן על יריב, או כשהשיג חסימות רבות במשחק; "מי שלא ראה את חסימתו של ביל ראסל על דרל אימהוף לא ראה תקרה מימיו"; "מנוט בול שינה את זווית הזריקה של כל שחקני אזור הצבע כשהוא מסיים עם שבעה גגות".

"החברים שלי מאור יהודה" – יום אחד אכלתי צהריים במסעדת הדגים 'אנטבה' הטוניסאית בכניסה לעיר. המלצר ניגש ושאל אם אני מנחם לס. אמרתי "כן". מתברר שהוא היה עכבר כדורסל, חולה סלטיקס ושונא הלייקרס כמוני. מיד התאספו כמה אנשי מסעדה אחרים ודיברנו "הופס" במשך שעה. למחרת כתבתי ב"חדשות": "איך אומרים החברים שלי מאור יהודה? 'אם אתה שונא חתולים ואת הלייקרס אתה חייב להיות אדם רגיש נפש ואינטליגנטי'". קיבלתי על הראש בגלל המשפט הזה, כי עשרות מכורי חתולים צלצלו לעמוס שוקן ודרשו את הדחתי. מאז השתמשתי ב"חברים שלי" בכל זמן שהיה לי דבר אינטליגנטי לומר ובכל פעם שרציתי לעלות קצת על הלייקרס.

* טיקים – הכינוי שהשתמשתי בו לתיאור שניות, כמובן בשל הדמיון לתקתוק השעון; "שבעה טיקים לסיום ורודמן עושה צעדים". (משום מה טעיתי באיות, מה שצריך היה להיות "תיקים" מהמילה 'תקתוקים' אבל ככה זה נשאר)

כמה מהכינויים הללו לא תפסו, אני יודע – כפי שתפשו "עונת המלפפונים" ("חדשות ספורט" 1962) או "עכברי כדורסל" ("חדשות הספורט", 1964), אבל בשנים שכתבתי ב"חדשות" השתמשתי בהם 75% מהזמן, ובתקופה ההיא הם די נכנסו ללקסיקון הכדורסל הישראלי, עד שבגדול נפחו נשמתם.

(בהופס נדמה לי שהסלנג היחיד שכתבתי והוא תפס היה 'רפי הבנה')

ל"חדשות" היה גם מוסף ששי מצויין, ושם פרסמתי כמה מסיפורי הטובים ביותר, כולל המאמר אגדת ספורט שהטריפה אומה שלמה על הפיצ'ר סיד פינץ' שהיה מאמר המבוסס על סידרת כתבות שכתב  פלימטון בספורטס אילוסטרייטד בימים ההם הסתובבתי בת"א ואנשים עצרו אותי ברחוב (ב'חדשות' הופיעה תמונת העיתונאי לצד הפוסט שלו) ואמרו לי כמה הם נהנו מהמאמר הזה או האחר. "חדשות" פרח, ואיתו מוסף הספורט שעשה בית ספר ממש ל'ידיעות' ו-'מעריב' שהמשיכו לכסות ספורט בסגנונם המשעמם והשבלוני.

ב'חדשות' נאסר עלי לכתוב מילים אנגליות באותיות אנגליות (אני לא מאמין שהייתה שם בעייה פילוסופית בנידון; כנראה שהמדפסות שם היו רק לאותיות עבריות), אבל התחלתי לכתוב בחופשיות מחלטת מילים לועזיות באותיות עבריות. דאונטאון, פלייאוף, סולד-אאוט, בק-קורט, אופנסיב פאול, גול טנדינג, איירבול, ועוד ועוד עד שזה הפך לחלק טבעי לחלוטין מכתיבתי. הכל התחיל ב'חדשות' ואני מאמין שלאט לאט שאר כתבי הספורט הישראלים נדבקו במחלה והחלו לכתוב מילים טכניות לועזיות באותיות עבריות.

היום תקראו את התגובות אצלנו ותראו שכולם כותבים אנגלית באותיות עבריות. אני מאמין שאני הייתי הראשון לעשות את מה ששנים אחרי אנשי ספרות כינו –

כ'אונס השפה העברית של לס'.

ב'חדשות' קבלתי גם את מעבד התמלילים הראשון שלי, ומאמרי נשלחו לעיתון דרך מין שיטת טלקום. הבעייה היתה שהעברת מאמרים הוגבלה ל-300-400 מילים במכה, וכך היו מאמרים (בעיקר למוסף) שנשלחו בכמה רונדלים.

5. קצת הסטוריה על עיתון 'חדשות'

הגיליון הראשון של "חדשות" הופיע ב-4 במארס 1984. באותה תקופה היה "ידיעות אחרונות" בשיא כוחו – "העיתון של המדינה", כמעט ללא מתחרה. תפוצתו היתה בסביבות 600 אלף בימי שישי ועלתה משבוע לשבוע. "מעריב" נמצא בתהליכי גסיסה, כשתפוצתו יורדת מיום ליום.


המחזור השנתי של ידיעות הגיע באותה תקופה לכמאה מיליון דולר וערכו נאמד בכמיליארד דולר.

למרות עוצמה זו של העיתון עוררה הופעתו של "חדשות" חששות לא מעטים בידיעות. ותיקי העיתון זכרו כי עשרים וחמש שנים קודם לכן היה מעריב העיתון הנפוץ במדינה ו'ידיעות' השתרך אחריו במרחק גדול. החשש היה כי "חדשות" יעשה ל'ידיעות' מה ש'ידיעות' עשה בדור הקודם ל'מעריב'.

ההופעה של 'חדשות' שברה ממש את השוק בשבועות הראשונים.

אבל הבעייה היתה שהאווירה שלו היתה של DOG EATS DOG עם תחרות לא הגיונית ממש של חבורות עתונאים צעירים ששוקן שילם להם משכורות רעב, עם בונוסים על סקופים וכו'. התחילה תחרות פרועה שהחלה לפגוע באמינות ובאתיקה של העתונאים. למשל הכותרת הבאה, כאילו היה פיגוע בקונסוליה בבואנוס איירס, וכאילו הכתבת היתה שם ושמעה את הקונסול מדבר אל 'אליקה'. להוסיף מכת-מוות לסיפור, הסתבר אח"כ שכל הסיפור היה בדוי.

עמודי החדשות של "חדשות" היו מתחת לכל בקורת, אבל מוסף הספורט, מדורי הרכילות, וכל העמודים הפנימיים המשיכו לעניין קוראים רבים, בעיקר סטודנטים בקמפוסים, ויושבי בתי קפה בדיזינגוף ובן-יהודה. בשנים ההן עשיתי שתי שנות שבתון במכון וינגייט, ורוב הסטודנטים היו מגיעים בבוקר עם עיתון 'חדשות'. היתה זו כמעט בושה בין הסטודנטים במכון וינגייט או אוניברסיטת ת"א לקרוא 'ידיעות' או 'מעריב'. 'חדשות' היה ה-IN של האינטיליגנציה הצעירה ויושבי בתי הקפה באבן גבירול ובן-יהודה.

"ידיעות" החליט לצאת במלחמה בכל הכוח ולחסל את "חדשות". לכל מאורע ש"חדשות" שלח אליו צלם, "ידיעות" שלחה לשם 4 צלמים. ואז באה מכת המוות של נוני מוזס – שעשתה רעש גדול בציבור אבל לא מנעה את הנזק – כשהוא אסר על קיוסקים המוכרים את "ידיעות" למכור את "חדשות". היתה תקופה ש'ידיעות' שלחה נערים שהיא שכרה שיקנו את כל עיתוני 'חדשות' מהקיוסקים עד שלא נשאר עיתון 'חדשות' אחד לקנייה לרפואה. ואם מכת המוות לא הרגה, אז נוני יצא עם נשק קטלני חדש: הוא החליט  לחטוף מ'חדשות' את כל כתביו הטובים ביותר.

שלוש שנים אחרי ששוקן שכר אותי – ועלי להודות שהיו אלה שלוש שנות כתיבה מהנות ביותר – אני מקבל טלפון שנוני מוזס חפץ לשוחח איתי.

-כמה שוקן משלם לך?

-$500 לחודש

-מה תאמר אם אציע לך פי שלוש? $1,500 נקי, שיגיעו חודש-חודש לבנק אמריקאי לחשבון שלך?

הייתי המום. בלעתי את רוקי. זו הייתה אז משכורת ('נקייה') שלא נפלה בהרבה ממשכורתי כ-FULL PROFESSOR ב'אדלפי יוניברסיטי'.

הרגשתי חובה מסויימת לעמוס, אבל לפני כבר דנקר, לונדון, דן בן אמוץ (והרבה אחרים) עברו ל'ידיעות' ואני הרגשתי ש'חדשות' גוועזה היה המון כסף אז לכתיבת טור או שניים לשבוע – גם היום אין כסף כזה לעיתונאי ספורט על טור או שניים לשבוע – כסף כזה משלמים אולי לכותב טור שהוא מגה-עיתונאי פוליטי. לא רק זאת, אבל אני אף פעם לא כתבתי לקהל כזה גדול כמו שהיה אז לידיעות שהיה בשיאו, עם 600,000 עותקים ליום.

בקשתי יום לתשובה כי רציתי לומר קודם לעמוס שוקן שאני עוזב.

בקשתי ממזכירתו כמה דקות עם שוקן. היא שאלה "גם אתה עוזב?", ופרצופי נתן לה את התשובה.

אני לא זוכר בדיוק את תגובתו של שוקן, אבל נדמה לי שהוא אמר שהוא מעריך שהוא לא צריך לקרוא על כך בעיתון.

וכך הפכתי ב-1986 לעיתונאי הספורט של 'ידיעות אחרונות' עם קהל קוראים של 600 אלף ביום ששי ואיזה 400,000 בכל יום מימי השבוע.

6. חלק מהסגנון עדיין קיים, ואע"פ שאני בן 83 ולעתים חייב לעצור את עצמי, אני עדיין…

לפני 81.5 שנה (אמי כבר הורידה את טבעת הנישואין למפרע!)

*מאמין בכתיבה הדומה לצורה שאתה מדבר, ולנסות להיות צעיר ורענן מבלי להיות וולגרי.

*מאמין שישנה חובה להפריד בין מידע לבין פרשנות ודעות, מבלי להתפלסף, ולכתוב ברמה שתהיה מובנת גם לפרופסור וגם לסבל בנמל.

*מאמין שקריאת ספורט – כמו הספורט עצמו – חייבת להביא מין כיף לקורא. חס וחלילה לא לשעמם, וחם וחלילה לא לעשות ממה שקורה על הפארקט כאילו הוא הדבר החשוב בעולם. הוא לא. זה הכל להכניס כדור לשער או לטבעת פלדה עגולה.

*להוציא מוצר שאינו פוגע בכללי האתיקה. כשכותבים 'מעורב' כל יום אין מניעה מלקיחת רעיונות ממקורות אחרים, אבל אם עושים זאת ומשתמשים בחומרים כתובים, להזכיר זאת ולתת קרדיט למקור.

את מה שנישאר בכשרון הכתיבה שלי – שפעם היה ייחודי במינו בכתיבת הספורט הישראלי אבל היום הוא כבר לא – אני מנסה להעביר לאתר. אני כותב כפי שאני כותב, ולרוב אפילו לא מסתכל על כתבות אחרות לפני פרסומן.

אני לא עובר על אף כתבה של כתב אחר לפני שהיא ניכנסת. מלבד מולי מדי פעם – אבל כיום הרבה פחות מאשר בעבר – איש לא עובר או עורך אף כתבה. האתר הוא בית לכתבים טובים יותר וטובים פחות. אני אף פעם – ב-12 שנות בעלות על האתר – לא התערבתי בסגנון, ברמת הכתיבה, או בתוכן. כולם מתנדבים וכולם עושים כמיטב יכולתם.

אני גאה במוצר שאנחנו מפרסמים כל יום ובכל שעה משעות היום, ללא צנזורה, ללא עריכה, ובחופשיות מחלטת לכל הכתבים, והיום יש לנו עורך חדש – בן 23 – ללא כל נסיון!!!

ככה אני אוהב את זה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
81 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Reuven Barel
Editor
26 במאי 2021 6:39

מנחם, השבוע חשבתי על הופס, איך הגעתי לכתוב לאתר ועל המפגש הראשון שלנו ברמת החייל לפני כמעט 4 שנים. אני חייב להגיד לך תודה – זה כמעט בלתי נתפס שדמות שקראתי ואהבתי כנער תתן לי הזדמנות כמו שהענקת לי, חוויות שלעולם לא אשכח ואפשרות לכתוב לקהילה גדולה ואיכותית. אני חושב שזו אחת המעלות הגדולות שלך, לאפשר הזדמנות לכל כך הרבה כתבים.
בהצלחה לעמיחי – אני חושב שזו בחירה מצויינת.

Dor
Dor
26 במאי 2021 11:13
Reply to  Reuven Barel

מנחם, אני מצטרף לדברים של ראובן. חיצים קרשים ובנבונים היו סלנג מוכר בנערותי בזכותך. ואל תתרגש מלשכוח דברים, אני בערך חצי ממך בגיל וגם שוכח..
עמיחי מברוק על המינוי החדש

Berch
26 במאי 2021 7:03

תענוג של מעורב והרבה בהצלחה לעורך החדש 🕺

Yp
Yp
26 במאי 2021 7:42

בוקר טוב לכולם
תודה גדולה למנחם על כל מה שנתן ואני מאמין שעוד ייתן לחובבי הספורט האמריקאי בארצנו .
אפילו אותי הפך מנחם לרגע קט לכתב ספורט , דבר שחלמתי עליו מילדות .
הרבה ברכות לעורך הראשי החדש , יש לך נעליים ענקיות למלא .

אהרון שדה
Editor
26 במאי 2021 7:56

נהדר מנחם תודה
בהצלחה לעמיחי.

Jonathan
Editor
26 במאי 2021 8:12

תענוג ומרגש לקרוא. התרגשתי גם מהתמונה.
הרבה בהצלחה לרועי!

Jonathan
Editor
26 במאי 2021 8:20
Reply to  Jonathan

אה, זה חיים (עמיחי)? כנראה שקראתי לא נכון…
חחח..
הרבה בהצלחה!

האווי לאסוף
האווי לאסוף
26 במאי 2021 8:16

נהנה לקרוא אותך כבר עשרות שנים, תודה רבה דוקטור.
בהצלחה לעורך החדש ולצוות הישן, בטוח שהאתר ימשיך לספק לנו הנאות

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

פוסט נפלא, מנחם, תודה רבה רבה על הכל, מאז ועד היום מזדהה מאד עם מה שראובן כתב למעלה. בהצלחה חיים!

השור
השור
26 במאי 2021 8:42

מנחם אתה אימפריה וכמו הגדולים באמת בצלך לא נחנקו האחרים אלא צמחו
אני חושב שזו המחמאה הכי גדולה שיש לחבר קבוצה

אשך טמיר המקורי
26 במאי 2021 9:24
Reply to  השור

1+

Alex Rabino
26 במאי 2021 8:59

אהבתי את עיתון "חדשות". לקרוא עיתון בלי מאמץ בדרך לעבודה. שכחת לציין שחדשות היה העיתון הראשון שחולק חינם בתחנות דלק אפ תדלקת מיכל מלא. אכן רבים מהכותבים אינם אתנו עד. אני יודע שרבים לא אהבו אותו אבל אני מאוד אהבתי את הכתיבה (ומאוחר יותר בטלוויזיה) של אבי רצון.
ידיעות אחרונות הוא עיתון בהידרדרות מתמשכת. עכשיו שמליניאק הפסיק לכתוב, אין מה לקרוא על כדורסל בעיתון. למעשה אני קונה את העיתון רק בימי שישי כי יש כמה כותבי טורים שאני מאוד אוהב לקרוא (שלמה ארצי, מאיר שלו, נחום ברנע, נדב אייל ועוד).

בהצלחה לצוות המוביל.

פיני
26 במאי 2021 9:02

מנחם, הסיפור שלך הרבה יותר ממדהים. אימפריה של איש אחד!
בהצלחה ענקית לעמיחי התותח!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מעולה מנחם איזה רזומה של מנגב מקצועי.
ברכות לצ'יקו מגיע לו
סתם…
ברכות חיימקה עמיחי שהוא מלך הסלים של הופס ניגב העונה יותר מסטף

צ'יקו
Admin
26 במאי 2021 9:40

מה סתם??
לא מגיע לי ברכות? 🙁

פיני
26 במאי 2021 10:29
Reply to  צ'יקו

מגיע, מגיע…
ממני

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  צ'יקו

בטח מגיע לך אבל רציתי לצחוק על זה שהתבלבלו בינך לבין חיים אז כאילו היה בלבול הפוך😎
גם אתה מהמנגבים אל תדאג

אור
אור
26 במאי 2021 10:58

🙂

אשך טמיר המקורי
26 במאי 2021 9:23

נפלא דוק. הסיפור על החתולים קורע כל פעם מחדש.
חיים הוא סוס עבודה שכמותו לא ראה האתר.
הוא "הדוור" אם נמשיל לכדורסל.
והוא בצד הנכון של לל"ל.
לל"ל מאשרת.

אור
אור
26 במאי 2021 10:57

מציע מיתוג מחדש: גח"ל – גדודי חללי לברון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עמיחי מקבל את אישור הועדה. הוא ללל מובהק והרבה יותר שבר מטנש יש אישור מכל הפלגים לבחירתו להיות הבוס של כל הבוסים

Yinon Yavor
Editor
26 במאי 2021 15:56

שי, אתה יודע מה ההמשך אחרי ההצהרה של מנחם?
.
– "למה חתולים?" שואל המועמד.
– "התקבלת!" זו התשובה ששמע.

אוהד ס"א
26 במאי 2021 9:24

מנחם, תודה על כל השנים, תודה על האתר הזה ותודה שאתה יודע באצילות כה רבה לבנות את היסודות לדורות הבאים.
אני מאחל לך עוד הרבה שנים של הובלת האתר והמון בריאות.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
26 במאי 2021 9:30

מנחם לס האיש והאגדה. איזה כיף לפתוח עוד בוקר עם מעורב.
אז כן, חיים/עמיחי נשמה טובה. שמח שמצאת עורך ראשי ש וויל טייק אובר.
.
מוסף הספורט, מדורי הרכילות, וכל העמודים הפנימיים המשיכו לעניין קוראים רבים, בעיקר סטודנטים בקמפוסים, ויושבי בתי קפה בדיזינגוף ובן-יהודה ואל תשכח חיילים בצה"ל שקנו עיתון כל יום בשביל לקרוא כתבות של אחד מנחם שמו…
.
ידיעות היה שנים העיתון שיש לו מדינה וכמו שהרג את חדשות (צהובון זו לא מילה-קניתי רק בשביל הספורט כל השאר היה זבל טהור!) ניסה להרוג גם את ישראל היום. זה רק מראה בדיוק מי הם….. שיטות מאפיה ושוחד שעוברים מתחת לרדאר כי המדינה בכיס הפרטי!
.
הניצחון הגדול של ישראל היום זה שהוא נשאר חינמון והניסיון של נוני להילחם בו נכשל כשהפסיק להוציא את החינמון שלו. ישראל היום ממשיך לצאת בדפוס כחינמון אפילו בתקופת הקורונה.

Zivo
26 במאי 2021 9:43

מנחם אין עליך. התרומה שלך לעיתונות הספורט בארץ לא תסולא בפז. קורא אותך כבר קרוב ל 40 שנה. פותח כל בוקר עם הופס ונהנה מהרמה הגבוהה של הכתיבה ומהאוירה. גם כתבתי כמה פעמים וזו הייתה סגירת מעגל מרגשת עבורי. הרבה בריאות לך ולגייל ושוב תודה על העשייה האדירה שלך לאורך השנים.

Li Ming
Li Ming
26 במאי 2021 10:00

רק בריאות מנחם. תמשיך לכתוב, אין דבר שעוזר יותר מאשר להיות פעיל פיזית ומנטלית, מאמין שתהיה עימנו לעוד שנים ארוכות ופוריות.

ואין על עיתון חדשות, כתבת הספורט הראשונות שאני זוכר שאי פעם קראתי היתה שלך באמצע שנות ה 80 על 15 הכדורסלנים הגדולים אי פעם. מה שמדהים שאני זוכר אותך מספר שמתוכם רק אחד לא יצא לך לראות במו עינייך (זוכר דרך אגב את מי דירגת אז ראשון?)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
27 במאי 2021 1:02
Reply to  מנחם לס

השאלה של סימור הייתה על 15 הכדורסלניים ופחה הוא כדורגלן!!!

golan
golan
26 במאי 2021 10:02

תודה מנחם. קורא את הכתבות שלך כבר 40 שנה, ועדיין נהנה מהלהט שלך, מהנגיעה האישית והמשפחתית שאתה מכניס , היא מעניינת, וגורמת לך לחשוב (אם אתה לא רפה …)
המשך כך בבקשה
בהצלחה לעמיחי

אופיר נ.
אופיר נ.
26 במאי 2021 10:04

מנחם, עוד פוסט אגדי שלך.
לספר הבא.

כבר כתבתי לא מעט על היכולת שלך לספר סיפור, ולשתף את הקוראים בסיפורים אישיים, בחוויות האישיות ובקשיים.
וזו כנראה הסיבה שהופס הוא אתר האינטרנט הראשון שאני נכנס לקרוא בו (להערכתי בעשור האחרון).
היום הדגשת רובד נוסף בכתיבה שלך.

היכולת להישיר מבט למציאות החיים,
להתבגרות, לבגידת הגוף, לזקנה, לקשיים הנלווים לכך,
ולקבל אותם בעיניים פקוחות ובאופן רציונלי,
מאפשרת לך "להתכונן" לעתיד הבלתי נמנע,
ולעשות את המקסימום כדי שלא להיות מופתע, נפגע או מאוכזב מהזקנה החדשה "שנוחתת פתאום".

מסביבי יש עכשיו בן משפחה קרוב,
שלמרות שיחות מרובות שקיימתי אתו ועם רעייתו לאורך השנים,
התקשה לקבל החלטות ולעשות התאמות הנדרשות לקראת הזקנה הממשמשת ובאה.
ועכשיו לצערו מחלות הזקנה "קפצו עליו",
והיכולת לקבל החלטות והתאמות עברה הפועל לילדיו.

היכולת שלך לתכנן את הזקנה,
לעבור ממיאמי לגרינוויל (קרוב לעיזות),
ומשם לעבור לגור באטלנטה בדירת מותאמת לגילך (קרוב לילדים),
היכולת שלך לתכנן לאורך כל השנים,
את העתיד של האתר,
לבנות את הדור הצעיר,
להדריך אותו,
לנטוע בו את האמונה שיצליח.
ובסופו של דבר להיות זה שיוזם מתוך צלילות,
את העברת המקל הלאה,
ראויה לא רק להערצה,
אלא בעיקר לחיקוי על ידי כל הצעירים יותר ו/או פחות המכורים להופס (ובכלל).

ובאשר לי,
אני עדיין מכור ל"מעורב" היומי שלך,
ואני מודע לעובדה הפשוטה שיום אחד בבוקר הטור הזה יפסיק להיכתב.
אבל בינתיים אני ממשיך ליהנות מהרגע המתוק הזה,
שאני וכל אחד מהקוראים באתר עוקבים אחריו מדי יום.

הרבה בריאות מנחם,
לך ולגייל.

נ.ב. הטור הכפול שלך בימי רביעי בידיעות/מעריב אי שם בשנות ה-90,
היה קריאת החובה שלי של אותו היום.

אופיר נ.
אופיר נ.
26 במאי 2021 12:14
Reply to  אופיר נ.

ושכחתי דבר חשוב.
שיהיה הרבה בהצלחה עמיחי!
אתה אמנם נכנס לנעליים גדולות.
אבל אני בטוח שתצליח להרחיב אותן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אופיר נ.

צודק

FAN
FAN
26 במאי 2021 20:54
Reply to  אופיר נ.

כל מילה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
27 במאי 2021 1:04
Reply to  אופיר נ.

הטור הכפול הצבעוני היה במעריב.

Zivo
26 במאי 2021 10:05

והרבה בהצלחה לעמיחי כמובן. כותב נהדר.

גיא הירוק
Admin
26 במאי 2021 10:17

עד 120.
אני משוכנע שעוד יעברו תחת ידיך כמה וכמה עורכים…

מתן יעקובי
26 במאי 2021 10:37

היי מנחם
קודם כל ולפני הכל אני רוצה להגיד לך שאני אמנם כתבתי פעם או פעמיים לאתר אבל אתה הגשמת לי חלום שיום אחד אני מקווה להפוך גם לעבודה ואם אתה אי פעם תצטרך עוד כתב כדורסל תדע שאני אחד ששרוף על הספורט המדהים הזה ועל ליגת הnba בפרט ושוב פעם אם תצטרך אותי אי פעם תשלח הודעה לדריה או לשקד אח שלי ואני כבר אדע מה לעשות.
שנית רציתי להגיד שאתה מאוד מאוד ריגשת אותי כי אני ילד בן 17 שהתחיל לקרוא מאז שהוא בן 15 ומאותו יום שדריה אמרה לי שאתה כותב על nba אני קורא את הכתבות שלך נכון אולי אני לא התמדתי בחודשים האחרונים אבל אני הייתי בלחץ בגרויות ומבחנים של יא ומי כמוך יודע שלשחק נגד קריית טבעון בכדורמים זה לא קל וצריך להתכונן הרבה כדי לנצח

בקיצור מנחם אני מודה לך מאוד על השיתוף ושזה לא מובן מאליו ואם לא קלטת מי אני אז אני האח הקטן של שקד יעקובי חבר של דריה הנכדה שלך

John
26 במאי 2021 10:40

תודה רבה מנחם!
בהצלחה לכולם!!!

מתן יעקובי
26 במאי 2021 10:42

ורציתי להוסיף אם יורשה לי
שהמעורב היומי שלך יהיה לי זכור בלב תמיד כי מה שאתה כתבת שם והמעבר לכדורסל שהיית כותב היה עושה לי את היום והפעמים שהיית מתעצבן על טראמפ או על הליגה או על הזברות או ההימורים שלך מי יזכה זה דברים שאני אף פעם לא אשכח כי אתה דמות להערצה ואגדה שחיה ונושמת בקיצור מנחם תשמור על עצמך כי אני לא רואה את עצמי לא מתעורר בבוקר וקורא את המעורב הופס שלך כי אני לא חושב שאני אהיה מסוגל לקום מהמיטה בלי לפקוח עיניים לכתבה מדהימה נוספת שלך

עמיחי קטן
Admin
26 במאי 2021 10:50

תודה לכולם, ובמיוחד לך מנחם על האמון.
לאור ה"עלייה בדרגה" נתבקשתי על ידי מנחם לעבור להשתמש בשם האמיתי שלי, אז אעשה זאת החל מהתגובה הבאה (ואם יהיה לי כוח, אז אני גם אשנה את שם הכותב בכל הפוסטים שלי, אבל אני לא מתחייב על זה…).

על הדרך, אני אנצל את הבמה כדי לכתוב על עצמי במשפט שקוראים לי עמיחי קטן, אני בן 23, מתגורר ביישוב נווה דניאל שבגוש עציון וסטודנט שנה א' לתקשורת ומדעי המדינה ב(זום של) אוניברסיטת בר-אילן.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
26 במאי 2021 17:24

מאחל לך גם בהצלחה בלימודים.

אור
אור
26 במאי 2021 10:58

תודה מנחם ובהצלחה לעמיחיים

Lior
Lior
26 במאי 2021 11:11

בתור אחד מהקוראים השקטים כאן, בהצלחה רבה לעמיחי על התפקיד. אני נהנה מאוד לקרוא את הניתוחים שלך.
יפה לראות שמנחם בחר דווקא מישהו שסגנון הכתיבה שלו הפוך משלו (פעם לימדו אותי שמנהל טוב מחפש אנשים מנוגדים לו).
ולך מנחם, תודה על המעורבים, בריאות ושרק תמשיך לעשות את מה שאתה אוהב עוד שנים רבות.

רועי ויינברג
Admin
26 במאי 2021 11:37

בהצלחה עמיחי, בחירה ראויה ונכונה מאוד. כאן בשבילך

אלכס דוקורסקי
Editor
26 במאי 2021 12:34

מנחם, תודה רבה. יישר כח גדול על הכתיבה המרתקת ועל העבודה לאורך השנים. נתקלתי במקרה, בהיותי ילד, בספרים מפרי עטך על מדף הספריה העירונית בנצרת עילית וקראתי בעניין רב. כיף לקרוא וללמוד רבות לאורך השנים. מאחל לך ולמשפחתך בריאות איתנה והרבה שנים של כתיבה ויצירה.

כתיבתם של רועי, עמיחי וכל העורכים מעידה עליהם כי הם חבר'ה נבונים ביותר, רהוטים, חרוצים ואוהבי ספורט אמיתיים.

גוגליוטה
גוגליוטה
26 במאי 2021 12:48

מנחם, ריגשת מאד בכתיבה שלך.
יישר כח ותהיה בריא. מאחל לעצמי להיות פעיל כמוך בגילך.
הכתבות צבע שלך בחדשות וידיעות היו בשבילי חווית ילדות ענקית.
בהצלחה לעורך החדש, ושהופס ימשיך לתת בראש.

etayle
etayle
26 במאי 2021 13:17

חייים יא אלוף בהצלחה.
מנחם אתה הgoat של האנושות בכתיבת ספורט.

שחר אלוני
26 במאי 2021 13:41

מנחם, מרגש לקרוא את מה שכתבת. תודה על ההזדמנות!
בהצלחה רבה לעמיחי!

Kidd
Kidd
26 במאי 2021 14:07

וואו מנחם, ריגשת היום ברמות על!
מאחל לך בריאות ואריכות ימים אין סופית.
מקווה מאוד שהשנה אצליח להגיע עם הבנים שלי למפגש, כדי להיפגש ולדבר

יהלי אולמר
Editor
26 במאי 2021 14:21

הגדולה שלך מנחם היא הגדולה של הספרס עד לא מזמן. תמיד נשארים עם רגל אחת בהווה אבל הרגל השנייה בעתיד.
בהצלחה לעמיחי/חיים העורך החדש, ושהאתר וקהילת הופס ימשיכו לצמוח ולנגב

עגל
עגל
26 במאי 2021 14:44

עמיחי מברוק על המינוי, מקווה שיהיה לך את הזמן גם אחרי שהלימודים בזום יפסקו.
מנחם אל תדאג מבגידת הזכרון, אני בן 52, כבר שנים עם בעיות זיכרון חמורות משלך . . .
אם יורשה לי לחזור על הצעתי – לעשות חפיפה מסודרת של כל צוות העורכים עם קטי. כדי שגם אם אתה תוריד פרופיל עדיין כתבי החוץ יוכלו לקבל אקרדיטציות. חשוב לשמור על הקשר האישי והתרבות הארגונית בנב"א שהופס הוא שם דבר.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
26 במאי 2021 17:28
Reply to  עגל

רעיון מצויין עם החפיפה לאקרדיטציות. בכלל, כדאי להזכיר להם שם שגם בתקופה הזו אתר הופס ממשיך לעבוד ולגדול.

ירון, החלום
ירון, החלום
26 במאי 2021 14:59

בס"ד
בריאות איתנה מנחם. כנראה זה רק הגיל, כמו השנאה ללייקרס.
ברכה והצלחה עמיחי, ותודה לכל הכותבים.

דן רוזנבלום
26 במאי 2021 16:58

אתה תמיד מרגש עם סגנון הכתיבה שלך, כי מרגישים את הנוכחות שלך והיום במיוחד.
מעולם לא ידעתי שאתה לבעצם הגית את כל המושגים הללו. זה מדהים.
אלו מילים שכיום חקוקות בכתיבת ספורט בשפה העברית. זו מתנה לא קטנה ל"אנושות".
לאפשר התבטאות כה צבעונית, כזו שמדגדגת את הגבול בין הנכתב לנרגש.

אמרתי לך זאת פעם בעבר, לא שיש לי דמנציה…ולדעתי אתה ממש מחמיר עם עצמך.
כי אתה זוכר יותר דברים מרוב בני האדם בין הגילאים 15-30…

כן, "עדיין" "במצבך"…פחחח, חצי מהעולם בכלל לא יודע קרוא וכתוב ואתה יורד על עצמך כי אתה לא זכרת את הקוד של הלוקר. אל תגזים, שבוע שעבר אני שכחתי את הקוד של הכספומט ורק אחרי יום נזכרתי.

אז כמו הדמנשיה, זה ממש בתוך הראש הקדחתני והמבריק שלך…
ייתכן כמו יהודים "גאונים" אחרים…היצר התחרותי שלך ואילוא הספורט שלך בעצם, הוא מחשבה.
אז בוא נגיד "פרשת" … אבל המוח ימשיך לפעול.
גם אם תשכח חצי ממה שאתה יודע, זה עדיין יהא יותר מאדם ממוצע.
במחשבים קוראים לזה Over Clocking שזה פעולות יתרה של מערכת ההפעלה. תנסה להשבית את זה.
גם שאתה חושב שאתה "מתעצל"…עבור אדם ממוצע? עדיין חרוץ מאוד. במיוחד בתפקוד המוח.

כל הכבוד לעמיחי, מאוד התרשמתי ממנו כמו מאחרים באתר.
קשה להבין לפעמים שכל כך הרבה מוחות טובים נרתמים כאן בהתנדבות. זה נכסף ולא ניתן לתת לזה ערך.

אז כן, הדאגות האדמיניסטרטיביות לא אמורות להטריד אותך. המוח שלך לא יעצור והאצבעות יצטרכו את המקלדת כמו תמיד.
אל תתנצל, תתבושש… או תכתוב את "מילותייך האחרונות" או תמצא פינה שקטה להתכנס בה חלילה.
תכתוב על מה שבא לך כמו הכתב האחרון. אף אחד לא זוכר "הכל".
מי יודע אולי תכתוב פרופיל על איזה שחקן מהתיכונים שמעניין אותך או משהו, "בשעתך המאוחרת" תמשיך לגלגל פנינים, המצאות ומציאות. אין שום מניעה לכך.

לדעתי, תעשה ההיפך ותחמיא לעצמך בגיל כזה, שאתה בכלל זוכר משהו חוץ מללכת לשירותים ולקחת כדורים.
אני יודע שבגיל 50 אבא שלי לפעמים היה שוכח איך קוראים לי 🙂
אתה זוכר יותר פרטים ממחשב עם 4GB של RAM. יכול להיות שעוד כמה שנים תצחק שבכלל חשבת על דברים כאלה ותבין עד כמה למחשבה שלך יש ניצוץ לחיים והיא לבדה יכולה להמשיך ולשרת אותך ככל שתרצה.

אני יודע בוודאות שסבתא שלי בחרה מתי לעזוב את העולם. ממש בחרה מתי לעזוב ולשחרר.
זה הכל תלוי בנו, ביצר שלנו, ברצון שלנו לעוד יום…עניין, סקרנות, ציפייה…
אנחנו שולטים וברי המזל מחליטים מתי ללכת.
אתה אדם תחרותי מדי כדי להרים ידיים. לא נראה לי שאי פעם תוכל. <3

כמו שציינתי איפהשהוא בעבר, לדעתי האוצר נמצא בפונולוגיה, פונטיקה ואינטונציה…שהיא בעברית הַנְגָּנָה.
ישנה אנרגיה קיומית כלשהיא שעוברת מהקריא כמו תמונה או קול.
המילים שאנחנו בוחרים לכתוב, מנגנים את המסר שלנו.
לא רק במילים, אלא ברגשות, מראות וקולות.

זה נכון שהקול הפנימי החזק שלי עדיין מדבר אנגלית, אך העברית שלי קבילה 😉 קובלנא! גוועלד!
כבר קיבלתי ממך מספר מחמאות והלב שלי מלא בזכות שנפלה לי להיות כאן כחבר צוות.

אמנם הצטיירה סביבי דמות קונטרוברסלית…כי כן, לעיתים אני Rough Neck…אך יש דברים רעים בהרבה ממילים על מסך.
אני חושב שדווקא העובדה הזו יכולה לבוא לי כמחמאה. כי אדם שכותב מילים ויוצר רגשות כל כך עזים אצל הקוראים? בטוח עושה משהו נכון.

אני עדיין משקיע את רוב כוחי בעבודה בשטח ובאתר תורם פחות מאחרים. רוב המשחקים הם בלילה, יש הרבה כתבים שרואים וכותבים לייב…קשה לי להתחרות עם זה. אני בד"כ נכנס לישון לפני 22:00 כי קם לפני הזריחה.

מקווה שאשאר כאן בצוות ואמצא נישות כמו הפרוייקט של מיקי או רעיונות אחרים ואמשיך לתרום…
אני כאן פחות משנתיים. לפעמים אני שותה ומעשן ועושה שטויות ברשת כמו דוראנט…אבל באמת…

עברית קבילה 😉

שהייתי בן 10 הייתי חולם רק לפגוש ולדבר איתך…אז "לעבוד" איתך?

Over the Top.
<3 בהצלחה ענקית לעמיחי

דן רוזנבלום
26 במאי 2021 17:35
Reply to  מנחם לס

ניפגש בספטמבר במפגש!
כן, אוזלת היד המשנעת בא"י לא השתנתה.
אנשים מתאמצים בשביל הכבוד שלהם, לא בשביל מושאים גדולים מהם. מתקשים לצאת מהלבנט.
מדינה מזרח תיכונית עם פוזה של הוותיקן.

הייתי מנסה גם באתר ליצור קשר. לאחר שנת הקורונה הרבה מהתקשור עם ההמון עבר לרשת.
לעיתים משוב ברשת מהיר ממשוב אנושי אפילו במשרד, שבו אפשר לשבת שעות בלי מזגן חס וחלילה 🙂

אולי עדיף ליצור קשר ישיר עם הקונסוליה האמריקאית בת"א. הישראלים מקשיבים להם טוב יותר 😉
אוהב אותך גם…התמזלתי.
שהייתי בן 20 ומשהו, מצאתי ילד שאהב כדורסל ונתתי לו את כל הספרים שלך, חוץ מדניס רודמן שהיה כבר תוכן מבוגר 😉 אותו נתתי למישהוא אחר מתנה שנים לאחר…

אתה רואה? אני אפילו לא זוכר את השם או איך הוא נראה. רק את הסיטואציה והמקרה.
Be Easy Doc!

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
26 במאי 2021 17:37

כל העניין הזה של לזכור קודים וססמאות זה כאב ראש למי שנמצאים כבר בגיל העמידה והלאה והכי גרוע באוניברסיטה ובבנק עם תיבת דואר שבה משנים 2 סיסמאות פעם ב 3 חודשים, אסור לחזור לסיסמא בה השתמשת. כאב ראש לא נורמאלי….

דן רוזנבלום
26 במאי 2021 17:42

כן…והמחשב…וכל הרשת פרוצה…
הקוד של הבנק שלי זה FukYu ואז מספר…אז אני כל פעם מעלה אחד… 😉

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
27 במאי 2021 10:41

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

FAN
FAN
26 במאי 2021 21:04

אני חייב להגיד שהעברית שלך היא פשוט נהדרת
אחרי הכתיבה שלך בהודעה הזאת ובפוסט הנהדר אתמול אתה כנראה האחרון באתר שהייתי מהמר עליו שגדל בארה"ב.
ושוב כל מילה בסלע! מנחם מדבר על הזכרון שלו ואז מכניס נתונים וזכרונות שפרוסים על פני עשורים שלמים כאילו כלום. מלך

דן רוזנבלום
27 במאי 2021 17:47
Reply to  FAN

תודה. זו מחמאה חשובה מאוד עבורי ומחזקת לי את הבטחון העצמי.
מן אז שאני כותב בציבור ישנו רחש שקט בנוגע לאיכות או שמא התקינות של העברית שלי.
למדתי קרוא וכתוב בעברית תוך שבוע בכיתה ד' שעליתי ארצה. אך דיברתי שוטף מגיל 0.

זה נכון לאמר שאני חושב באנגלית וכותב בעברית…אך הביקורת הנוקבת שלי כלפיי עצמי תמיד הניעו אותי ללמוד יותר ולשבח את אוצר המילים שלי. אני סבור שכיום השפה שלי דווקא עולה על העברית המדוברת, לכן קשה או חשדנית לקריאה וקוראים שונים מנסים להבין אם אני מבלף, שודל או באמת מדבר ככה. יכול להגיד שכן, אני גם מדבר ככה.

מבלי להרים את האף יותר מדי, חושב שהנוסח שלי מאתגר את הקורא ושקשה להיכנס לראש שלי אחד לאחד…
אז קוראים חסרי סבלנות יצעקו שאני דביל ומזוייף ואלה שנהנים מאתגרי קריאה קטנים, דווקא נהנים.
מה גם שהעברית המדוברת רק הולכת ומתקלקלת. החברה הציבורית ממש מדברת ישראלית-ערבית כזו…
רחוק מאוד מעברית תקינה.

תודה שוב.
Thumbs Up!

Tzafriros
Editor
26 במאי 2021 17:08

מנחם היקר תודה על שיעור ההיסטוריה ועל ״האני מאמין״ שלך ככותב. כרגיל משהו שצריך לשמור. אני כרגע ב קליפורניה אז נחמד לראות נבא בשעות נורמליות ולקרוא את המעורב בשעות אחרות. והלייקרס יכולים לשבור את הסאנס משחק הבא. מצחיק אבל אני קצת רוצה שהסדרה תימשך כי אהיה בפיניקס עוד 10 ימים ואז אצליח לראות את הלייקרס. המועדון היחיד שיש לו ייצוג מאסיבי כמעט בכל מגרש בליגה

דן רוזנבלום
26 במאי 2021 17:38
Reply to  מנחם לס

"אקרדיטציה" וואי פעם היו קוראים לזה FRONT ROW SEATS BABY!!!!!!!

Tzafriros
Editor
26 במאי 2021 19:42
Reply to  מנחם לס

וואו נשמע חלומי! אגב לא הכרתי את המילה והתגובה של דן חסכה לי בדיקה במילון

zivovivo
zivovivo
26 במאי 2021 17:41

מנחם תודה הרבה אהבה!

Jonathan Frank
Jonathan Frank
26 במאי 2021 18:49

מנחם,
איני מבוגר כמו רוב האנשים כאן, אבל גם אני הצלחתי מעט לגדול עליך (ובעיקר זכור לי בגיל קטן שאבא סיפר עליך, והאסוציאציה הראשונה שלי הייתה של שמך הייתה – לס- כמו אדמת לס ואז להפוך אותה לרכה, (מנחם). 🙂

תודה רבה על מי שאתה, על הערכים והחשיבה מחוץ לקופסה. תמיד מעלה חיוך.
כל עוד כוחך בך, אני מפציר בך להמשיך לכתוב! מה שאני עוד לא למדתי, אתה כבר ממזמן שכחת.
תן לנו להמשיך ולהשכיל.

אוהב המון ומעריך עוד יותר 3>

asaf
26 במאי 2021 20:50

בהצלחה לעמיחי. ולך מנחם תודה רבה על פנינה שייסדת פה עבורנו חובבי הליגה. אגב אותי אישית מה שהכניס ממש לעקוב אחרי הליגה היה הספר המופלא שלך "עונה חלומית".
הייתי בן 10 שיצא וקראתי אותו. בשפתך הייחודית פתחת לילד הזה רשמית את הדלת לליגה.

MBK
Editor
MBK
26 במאי 2021 20:53

בהצלחה לעמיחי
מנחם אתה עוד תיתן בראש ללא מעט עורכים

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

תענוג צרוף לקרוא את התגובות כאן, אתם אדירים.

FAN
FAN
26 במאי 2021 21:05

מצטרף

FAN
FAN
26 במאי 2021 21:14

אין הרבה מה להוסיף על מה שהחברה כתבו פה
טוב לדעת שיש ככ הרבה אנשים שעומדים מאחורי האתר הנהדר הזה.
.
אני כל פעם נדהם עד כמה אני נהנה מהכתיבה שלך. עיתון חדשות ידיעות עמוס שוקן וכל מיני סיפורים הזויים שמעורבבים (מעורב על מלא) עם דברים שנחמד לדעת ותענוג לקרוא. לא ידעתי שהסגנון הזה עם הכתיבה המוגדלת והמודגשת היה פעם בעיתונים. זה באמת נחמד
.
וכנראה שמאז שאבי רצון הפך אותך לדוד של הכתבים הצעירים רק הצטרפו עוד ועוד "אחיינים" שטפחת וגדלת לא רק מבחינה מקצועית אלא תוך כדי אכפתיות ודאגה.
אתה מדבר על זכרון של קבב ואני כבר מספיק לשכוח על מה רציתי לכתוב לך פה בתגובה…אין עליך..
דרך אגב אבי רצון משדר כל יום ברדיו 'גלי ישראל'

וניל טרופי
וניל טרופי
26 במאי 2021 21:16

ריספקט משולש היום, לך מנחם על הכל לעמיחי על המינוי ולצוות שנותן עבודה כל יום. ריספקט ריספקט ריספקט

dror2
dror2
26 במאי 2021 23:13

מנחם יא מלך!
נסה לשמור על אופטימיות, לי בורחות מילים לפעמים ואני רק בן 37… אנחנו צריכים אותך פה לעוד הרבה זמן.
הופס זה בסך הכל אתר אחד שעוסק בספורט, אבל כבר שנים שהוא מוסיף לי הרבה הנאה, עניין ותחושת שייכות גם אם אני לא מכיר אישית אף אחד מהכותבים והמגיבים פה. יש לך חלק ענק בזה! העובדה שאתה מצליח לרתום כל כך הרבה אנשים לעשיה פה, ובאותו זמן לכתוב פה כל כך הרבה ועוד בסגנון הייחודי שלך, היא לא פחות מדהימה. תודה לך על הכל, ואני באמת מקווה ומאחל לך הרבה שנים של כתיבה, אהבה-שנאה ללייקרס ובעיקר הרבה כדורסל טוב ובריאות!

Nadavs
Nadavs
27 במאי 2021 1:19

מנחם יקר,

רגשת מאד. אני לא מומחה לקוגניציה או לפיזיולוגיה של המוח, אבל כל אימת שאני קורא אותך (כולל הפוסט הזה), אתה תמיד חד, ברור ומפליא בזכרון ובידיעות שלך. דמנציה נראית לי ממש לא קשורה אליך ובכל מקרה אני מאחל לך המון בריאות בכל נושא שהוא.
תודה על הסקירה שלך על עיתון 'חדשות', המעבר ל'ידיעות' וכל מה שביניהם. אני קורא אותך שנים רבות, עשורים, וגדלתי על הכתבות שלך, הכתיבה והשפה המיוחדת. אני זוכר את עצמי קם בבוקר כתלמיד בית ספר (כבר עברתי את ה- 40), ומחכה לקרוא את סקירות ה- NBA שלך עם החיצים, אשכוליות, קטיפות וכו' של הכוכבים האהובים עלי. (אם אני לא טועה היו עוד מלים מיוחדות מעבר למה שהזכרת אבל אני כבר לא זוכר)

תודה לך על הכל. מאחל עוד שנים רבות של כתיבה, הנאה וקהילה מופלאה של כדורסל. בהצלחה!

פה איתמר
פה איתמר
27 במאי 2021 22:42

מדהים תודה